آموزش تحلیل تکنیکال – قسمت سوم

آموزش تحلیل تکنیکال - قسمت سوم
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5065 نفر

آموزش تحلیل تکنیکال – قسمت سوم

در ادامه ی آموزش تحلیل تکنیکال بعد از آشنایی با نمودارها، باید با دو مفهوم دیگر آشنا شوید. «حجم معاملات» و «روند» این دو مفهوم مهم هستند.

 

حجم معاملات

در نمودارهای قیمتی ارزهای دیجیتال بخشی وجود دارد که مربوز به حجم معاملات است. در سایت coinmarketcap این نمودار خود فعال است. در سایت تریدینگ وبو نیاز است تا این بخش فعال گردد.

حجم معاملات

حجم معاملات (که در نمودار بالا با میله های توسی رنگ نشان داده شده است)، میزان ارز معامله شده دربازه ی زمانی مشخص است. هرچه این میزان بیشتر باشد، طول نمودار بلندتر است. اطلاع از حجم معاملات می تواند برای یک تحلیلگر بسیار مهم باشد. چرا که اساسا قیمت گذاری ارزهای دیجیتال بر اساس عرضه و تقاضا و به تبع حجم معاملات است.

 

روند

جدای از حجم معاملات، روند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.  بررسی روندهای ارزهای دیجیتال به تحلیلگر کمک زیادی می کند تا بتواند از آینده ی بازار آگاه شود. گاهی روند به شکل زیر است:

روند

این روندها به شکل مشخصی رو به بالا و یا رو به پایین هستند. اما گاهی در بعضی روندها مثل نمودار اول، مشخص شدن شکل روند کار سخت تری است.

باید توجه کنید که بررسی روند صعودی یا نزولی در یک بازه زمانی مشخص معنا دار است. ممکن است در مقیاس زمانی مثلا یک هفته ای روند یک ارز رو به بالا باشد. اما در بازه ی بزرگ تر این روند رو به پایین باشد.

برای درست متوجه شدن روند، ساده ترین کار رسم یک خط از نقطه ی آغازین بازه به نقطه ی پایانی است. شکل به دست آمده سه حالت خواهد داشت.

یک- روند صعودی است. یعنی شیب خط مثبت است. به عبارت بهتر سمت راست خط بالاتر از سمت چپ است.

دو- روند نزولی است. یعنی شیب خط منفی است. سمت راست آن از سمت چپ آن پایین تر است.

سه- روند خنثی است. یعنی تقریبا خط شیبی به سمت بالا یا پایین ندارد.

نکته ی مهم این است که هیچ گاه نباید از روی قیافه ی روند، ادامه ی روند را حدس بزنید. مثلا با دیدن شیب رو به بالا برای یک ارز، پیش بینی کنید که این ارز رشد می کند و یا بر عکس. اما درک صحیح روند به ما کمک زیادی خواهد کرد.

برای مثال می توان گفت که وقتی قیمت یک ارز به پایان روند صعودی می رسد، قیمت فروش و زمانی که ارز به پایان روند نزولی می رسد، زمان خرید است. اما این زمان چگونه تعیین می شود موضوعی است که در باره ی آن صحبت خواهد شد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx