سرآشپز سوشی (Sushi) تغییر کرد!

سرآشپز سوشی تغییر کرد!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3473 نفر

سرآشپز سوشی (Sushi) تغییر کرد!

سوشی (Sushi) طی پنج روز به شکل غیرمنتظره ای ۸۸٪ از ارزش خود را از دست داد. پس از این ریزش شدید، سوشی به مدیرعامل صرافی FTX واگذار شد تا بلکه بخشی از ضررهای وارده جبران شود.سوشی، یکی از شاخه های یونی سواپ (یونی سواپ) که توسط شف نومی (Chef Nomi) توسعه داده شده است، در تاریخ ۶ سپتامبر به مدیرعامل FTX آقای Sam Bankman-Fried که با اختصار SBF شناخنه می شود واگذار شد. این تصمیم پس از آنکه ارزش سوشی تنها در طی پنج روز از ۹.۵ دلار به ۱.۱۳ دلار سقوط کرد اتخاذ شد.

فروش ۱۳ میلیون دلاری بودجه توسعه دلیل سقوط سوشی

واگذاری این پروژه به آقای SBF بعد از آن صورت گرفت که شف نومی ۲۰۰۳۹ اتریوم و ۲۵۵۸۶۴۴ توکن سوشی را از صندوق توسعه برداشت کرد. بودجه موجود در صندوق توسعه قرار بود که صرف توسعه پروژه شود.Spencer Noon، که رئیس DTCC Capital است، اولین کسی بود که متوجه فروش توکن های سوشی شد. به نوشته او:

موسس ناشناس سوشی تمام توکن هایش را فروخت! چه کسی می توانست چنین چیزی را پیش بینی کند؟

شف نومی با آگاهی از خشم مردم گفت:

خالق این پروژه من هستم پس بودجه توسعه حق من است. مردم از من می پرسند که آیا این پروژه کلاهبرداری است یا نه؟ اما من فرار نکرده ام. من هنوز اینجا هستم، در گفتگوها شرکت خواهم کرد و با کمک به بخش فنی، از مهاجرت موفقمان اطمینان حاصل خواهم کرد.

اما برای توسعه دهندگان برجسته DeFi، توضیحات شف نومی قانع کننده نبود. Andre Cronje توسعه دهنده یرن فایننس (Yearn.finance) که بدلیل راه اندازی شفاف و غیرمتمرکز YFI مورد تحسین همگان قرار گرفته است، خطاب به شف نومی از او پرسید:

منظور تو از «بدون من» چیست؟ آیا پروژه را ترک خواهی کرد؟ در این صورت آیا بودجه توسعه را پس خواهی داد؟ کاری که شما تا الان انجام دادید واگذاری توکنی بود که بر بستر پروتکل یونی سواپ طراحی شده بود. آیا قرار نبود که بودجه برای توسعه صرف شود؟ آیا شما توسعه دهنده این پروژه نیستی؟ با ادامه سقوط سوشی، SBF کنترل را بدست گرفت که واکنش ها نسبت به آن مثبت بوده است. به گفته SBF، کلیدهای سوشی پس از انتقال به یک کیف پول چند امضایی (Multi-sig wallet) به صورت غیرمتمرکز درخواهد آمد. SBF همچنین با انتقاد از عملکرد شف نومی گفت که اگر او استعفا ندهد، سوشی ممکن است نابود شود.

واکنش صنعت

قبل از خریداری توسط FTX، ارزش سوشی به سمت صفر شدن در حال حرکت بود. ارزش سوشی تنها طی پنچ روز ۸۸ ٪ سقوط کرد و امکان تصور آینده روشن برای این توکن وجود نداشت. با این وجود، مدیران و تحلیلگران بازار نسبت به تصاحب سوشی توسط FTX خوش بین هستند. مدیرعامل BitMex خطاب به SBF گفت: “لطفا من را از یک سرمایه گذاری بد نجات دهید. SBF سرآشپز جدید سوشی است.”

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx